DEPRESJA – JAK SZYBKO SIĘ Z NIĄ ROZSTAĆ?

DEPRESJA – JAK SZYBKO SIĘ Z NIĄ ROZSTAĆ?

Prognozuje się, że w 2020 roku depresja wysunie się na druga pozycję wśród najbardziej powszechnych chorób wg ekspertyz WHO. Najczęściej na depresję chorują osoby w przedziale wiekowym pomiędzy 20 a 40 rokiem życia. Depresja dotyka dwa razy częściej kobiet. Jeśli zmagasz się z depresją tylko ty wiesz jak straszną ona jest chorobą. Kiedy jesteś w więzieniu jej szponów, trudno się myśli o rzeczach przyjemnych, wspierających, ale pamiętaj, że jest wyjście z tej sytuacji. Że możesz sobie z depresją poradzić. Jak? Przeczytaj.

Strach, stres, nieumiejętne radzenie sobie w trudnych sytuacjach, stan umysłu, niewłaściwy styl życia i niedożywienie mogą doprowadzić do choroby zwanej depresją!

Z pomocą przychodzą witaminy - niacyna, tiamina i witamina B6

Niedobory witaminowe mogą stanowić bezpośrednią przyczynę depresji. Dlatego też duże dawki witamin B kompleks ze szczególnym uwzględnieniem witaminy B1, B3, B6 (piryokyna), są konieczne, by w twoim ciele mogły zaistnieć reakcje chemiczne, dzięki którym zwalczona zostanie depresja.  O ile niacyna i tiamina dodawana jest do produktów spożywczych, to jednak jej ilości są niewystarczające. 

RDA w przypadku niacyny wynosi poniżej 20 miligramów. Zapotrzebowanie człowieka na tę witaminę wynosi co najmniej 100 miligramów dziennie. 

RDA w przypadku tiaminy wynosi około 2 miligramów. Rozsądnie byłoby przyjmować dawkę 75 miligramów.

Możesz spróbować i sprawdzić jak podaż witamin działa na ciebie. 

Podanie większych dawek tiaminy nie ma za sobą ubocznych skutków. Podanie ogromnych dawek witaminy B6 może doprowadzić do niepożądanych czasowo skytków ze strony neurologicznej. Co to oznacza? Podawanie dawki pomiędzy 2 000 mg -5 000 mg (czasami 500 mg) może doprowadzić do drętwienia lub mrowienia kończyn. Trzeba pamiętać, że dawka od 100 mg  do 500 mg jest zalecana i przepisywana kobietom jako środek uśmierzający zespół napięcia przedmiesiączkowego, tzw. PMS.  

Zwiększone dawki poszczególnych witamin z grupy B podaje się w towarzystwie witamin B kompleks.

Przyjmowanie niacyny może spowodować uderzenia ciepła odczuwane na twarzy, policzkach, szyi i kończynach. Uderzenia te są bez szkody dla organizmu, mogą jedynie wywoływać irytację.  

Czy ruch pomaga szybko rozstać się z depresją?

Okazuje się , że tak! RUCH TO ZDROWIE. Słyszałaś to? 

Zatem bez zwlekania rusz się! 

Śmiejesz się? To dobrze, bo ŚMIECH TO też ZDROWIE! 🙂

Zatem dobrym początkiem jest zmusić się do ruchu. I zacząć od czegoś lekkiego np. od  spaceru.  

Czy woda może pomóc szybko rozstać się z depresją?

Możesz wierzyć lub nie ale picie wody w większej ilości, oczywiście w granicach rozsądku poprawia samopoczucie.  Jak twierdzi dr Hugh Riordan – ekspert od zwalczania depresji – jednym z większych problemów człowieka, jest to, że wraz z wiekiem jego ciało ulega odwodnieniu. Kiedy człowiek jest młody stosunek wody wewnątrz komórek do wody poza komórkami jest w przedziale 1,2 -1. Oznacza to, że w komórkach jest więcej wody niż poza komórkami. W wieku powyżej 60 lat ten stosunek ulega zmianie i wynosi 0,8 – 1. Co to oznacza? Że pijąc zalecaną ilość wody, wciąż jest się odwodnionym. Rozwiązaniem zatem jest zwiększenie picia płynów – wody. UWAGA! Nie każdy płyn nawadnia. Są płyny, które działają dokładnie odwrotnie i odwadniają. Są to np. czarne herbaty, niektóre zioła (typu pokrzywa), kawa.  

Z badań, które przeprowadziłam wynika, że 80% osób badanych w wieku 30-45 lat zmaga się ze słabym nawodnieniem organizmu.   

Odżywianie a depresja

Okazuje się, że odżywianie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka. Od odżywiania zależy samopoczucie, poziom energii, stan jelit, skóry itp. Badania udowadniają, że stan jelit może mieć ścisły związek z depresją. Zaprowadzenie w nich porządku jest kluczem milowym na drodze do zdrowia i radości płynącej z życia. W pierwszej kolejności należy usunąć z nich kamienie kałowe, złogi, następnie uszczelnić je i dożywić.   

Duże znaczenie w leczeniu depresji ma marchewka

Wpływ neuroprzekaźników na depresję

Zamiast syntetycznych leków blokujących dostęp do prawdziwego swojego JA lub naśladujących działanie chemicznych neuroprzekaźników, możesz zwrócić szczególną uwagę na odżywienie swojego organizm i zachęcenia go do produkcji naturalnych gońców. 

JESTEŚ TYM CO JESZ! 

A więc kondycja nerwów jest zależna od tego, czym je karmisz. 

Warty zastanowienia jest fakt, że produkcja naturalnych neuroprzekaźników jest dziedziną z olbrzymim potencjałem, w kwestii leczenia depresji i pochodnych zaburzeń. 

Kwasy omega 3 a depresja

W Japonii i Korei liczba ludzi chorujących na depresję jest stosunkowo niska. Jak twierdzi doktor Riordan “Japończycy i Koreańczycy jedzą dużo rybnych dań, a obecne w oleju większości ryb tłuszcze omega 3 zmieniają chemię naszego mózgu, poprawiając nasz nastrój”.

Skarbnica omega 3 jest olej lniany (ważne, by był na zimno tłoczony i przechowywany w ciemnym i chłodnym pomieszczeniu – jego przydatność do spożycia jest dość krótka, chyba, że zabezpieczysz go olejem sezamowym.), nasiona szałwii chia, orzechy włoskie.

Źródło: “Wylecz się sam” Mega dawki witamin Andrew W.Saul

Dodaj komentarz

Close Menu