CZY ANTYDEPRESANTY POWODUJĄ OZIĘBŁOŚĆ?

CZY ANTYDEPRESANTY POWODUJĄ OZIĘBŁOŚĆ?

Słyszy się, że leki antydepresyjny są pigułką szczęścia. Czy rzeczywiście tak jest? Czy słuszne są to opinie? Czy lek antydepresyjny jest w stanie rozwiązać problem i doprowadzić człowieka do równowagi bez żadnych konsekwencji?

Ogólnie przyjęte założenie, że leki antydepresyjne są pigułką szczęścia jest fałszywe. Są lekiem, który odcina człowieka od niego samego, od emocji i uczuć. A czy w życiu o to chodzi? Czym jest życie bez świadomego jego przeżywania? Czy jest warte przeżycia? 

Dlatego jeśli myślisz, że leki antydepresyjne pomogą rozwiązać problemy, możesz być w błędzie. Problemy przychodzą do człowieka, by on nauczył się je rozwiązywać! Przychodzisz na tę Ziemię, by wzrosnąć, by nauczyć się życia. Dlatego, nie dobrze jest łykać pigułki i myśleć, że one rozwiążą każdy problem. Oczywiste jest, że w niektórych przypadkach jest konieczne ich przyjmowanie, że w niektórych przypadkach nie da się bez nich funkcjonować. Ale trzeba pamiętać, że ich zażywanie ponosi za sobą konsekwencje, trzeba się liczyć ze skutkami ubocznymi. 

Podczas zażywania “pigułki szczęścia” – środka antydepresyjnego może zmniejszyć się ochota na seks. Zażywając antydepresanty seks może przestać istnieć dla takiej osoby.    

Zaburzenia seksualne, spadek pożądania, libido to jedne z wielu objawów ubocznych zażywania leków antydepresyjnych. 

Z badań wynika, że aż ok. 40 % badanych osób przyjmujących leki antydepresyjne skarży się na zaburzenia seksualne, na dysfunkcję w sferze seksualnej, nie czuje potrzeby bliskości – pocałunków, całowania, nie czerpie przyjemności z seksu, seks stał się rutyną, nie czerpią z niego frajdy, co w dalszej konsekwencji odbija się na relacjach i może doprowadzić do poważnego kryzysu w związku.  . 

Trzeba uważać, by nie wpaść ze skrajności w skrajność. Aby nie stać się aseksualną osobą. 

Seksuolodzy tłumaczą – antydepresanty mogą wywoływać zaburzenia. I dlatego powinno się je stosować ostrożnie, tylko w poważnych zaburzeniach depresyjnych i tylko w przypadku tak zwanego wyższego dobra. 
Antydepresanty poprawiają nastrój, łagodzą lub nawet usuwają lęk, niepokój i niestety uzależniają.  

 

Jakie składniki leków antydepresyjnych mogą mieć wpływ na spadek libido?

Progesteron, może powodować spadek libido. Jest to hormon, który może obniżać nastrój. 
 
Czy zatem zażywanie leków antydepresyjnych jest rozwiązaniem.
Z obserwacji widać, że  w okresie długotrwałym dużo skuteczniejsza jest terapia. To dzięki niej i jej właściwemu prowadzeniu można stanąć na nogi, można przepracować w sobie i wydobyć z siebie trudy, które jak kotwica ciągną w dół. To dzięki terapii, pracy nad samym sobą można  prawdziwie żyć i cieszyć się życiem, można wzrosnąć i doświadczać siebie. 
 
 

Dodaj komentarz