SPOSÓB NA BEZSENNOŚĆ

SPOSÓB NA BEZSENNOŚĆ

Cierpisz na bezsenne noce, poznaj sposób na przespaną noc.

Chcesz spać w nocy, wstawaj wcześniej.

“Kto wcześnie wstaje, temu Pan Bóg daje”.

Zostałeś zaprogramowany do wczesnego wstawania. Nieprawdą jest przekonanie, że jest się nocnym markiem, 

Możesz się o tym przekonać jaka jest prawda.

Wykonaj test, który zajmie ci kilka tygodni. Obserwuj co się będzie z tobą działa, jak zaczniesz funkcjonować. Regularna wczesna pobudka z uwzględnieniem każdego dnia tygodnia zdziała cuda. Ważne – pamiętaj o zachowaniu ciągłości rytmów biologicznych. Wczesnym rankiem rośnie poziom naturalnych środków pobudzających (adrenaliny i kortykosterydów).

Na początku w odtworzeniu rytmu biologicznego możesz sobie pomóc przez zastosowanie kilku trików. Zainwestuj w głośny budzik. Nastaw i odstaw z daleka od łóżka. Tak byś musiał wstać, by go wyłączyć. Zmuś się do wczesnego wstawania, każdego dnia o tej samej godzinie. Dzięki czemu nastawisz również swój wewnętrzny zegar. Jeśli masz z tym trudność może pomóc ci światło. Jego rodzaj zależy od pory roku. Jeśli to pora naturalnego światła dziennego, wpuść je do mieszkania. Jeśli go brak, zainwestuj w źródło światła naśladujące pełnowidmowe światło dzienne. Światło stymuluje szyszynkę odpowiedzialną za sterowanie rytmami biologicznymi za pośrednictwem hormonów (serotoniny, melatoniny), co dostarcza więcej energii. Wcześniej wstając, wcześniej kładziesz się spać.

Jak to wygląda w praktyce?

Początki bywają nie łatwe. I dlatego błędem jest wczesne kładzenie się do łóżka, gdy nie możesz zasnąć. Oczekiwanie na sen denerwuje. Co zatem robić? Połóż się do łóżka jak poczujesz senność. Jeśli brak jest snu w ciągu 20 minut, wstań, odczekaj aż poczujesz większą senność. Połóż się ponownie. Pamiętaj o nastawieniu budzika na wczesną godzinę, nawet jeśli sen był krótki. Powtarzaj ten rytuał każdej nocy. Kładziesz się (najlepiej przed 22.00) jak czujesz senność i wstajesz codziennie o tej samej porze. Ta technika pozwoli ci zasnąć po położeniu się do łóżka. Przestaniesz cierpieć na bezsenność.

Powstałe od najmłodszych lat nawyki nie jest łatwo zmienić. Wymaga to chęci, motywacji i działania. Ale nie ma rzeczy nie możliwych.

Ważne jest aby przed snem zakończyć wszelkie waśnie, kłótnie, abyś ze spokojną głową udała się na odpoczynek. Nie zakończone sprawy kotłujące się w głowie, niewybaczone oddalając spokojny i regenerujący odpoczynek. 

Dodaj komentarz