JAK JEŚĆ, BY DOBRZE WYGLĄDAĆ?

JAK JEŚĆ, BY DOBRZE WYGLĄDAĆ?

No cóż żyjesz, funkcjonujesz ale to życie nie jest takie jakiego chcesz, nie daje ci przyjemności. Twoje ciało, wygląd przeszkadza ci w poczuciu się dobrze, w zaakceptowaniu siebie, w poczuciu swojej wartości. Wiele w życiu już testowałaś technik w kierunku swojego ciała. Ale czy wiesz, że sposób jedzenia wpływa na twoje ciało? Przeczytaj jak jeść i czuć się dobrze.

Słyszałaś o wielu dietach, zasadach żywienia, kaloriach. Masz już swoje doświadczenia. Ale czy wiesz, że ważne na drodze do dobrego wyglądu są zasady spożywania posiłków z uwzględnieniem funkcji organów. 

Oto zasady:

  • jedzenie w odpowiednim czasie,
  • w odpowiedni sposób,
  • w odpowiednim połączeniu,
  • w odpowiedniej atmosferze,
  • w odpowiednich ilościach.

Co to oznacza?

Unikaj wielkiego głodu, szybkiego połykania, jedzenia wszystkiego na raz, przejadania się, popijania i jedzenia w atmosferze kłótni.

Jedz w ciszy, w spokoju, bez rozmów w przyjaznej atmosferze. Myśl o tym,
że właśnie dostarczasz ciału pokarmu, aby ono dobrze ci służyło. Bądź
wdzięczny za każdy spożyty kęs. Myślisz o spożywanym posiłku. Gdy w
tym czasie myślisz o czymś innym, przeglądasz gazetę, czytasz książkę,
słuchasz audycji radiowej, oglądasz telewizję, rozmawiasz, pracujesz
zjadasz również to co przy jedzeniu robisz lub myślisz. Po takim
powierzchownym posiłku często pojawiają się dolegliwości z żołądkiem i
jelitami. Przewód pokarmowy potrzebuje umiaru. Dokarmiając go w tym
samym czasie różnym pożywieniem – zarówno materialnym jaki i
duchowym przestaje sprawnie funkcjonować.

  • “po co jesz?”

JAK JEŚĆ, BY DOBRZE WYGLĄDAĆ?

Gdy doskwiera duży głód człowiek je łapczywie, dużo i szybko. To tak
jakby brał udział w wyścigu z czasem. Kto pierwszy. Tylko po co. Zadaj
sobie pytanie “po co jesz?”

Żeby zaspokoić głód, czy po to, by zjeść, nasycić się i budować zdrowe ciało. Brak zachowania zasad właściwego jedzenia wcześniej czy później da o sobie znać. Zamiast zdrowia – niedomagania. Zamiast porządku – bałagan.

Aby zapobiec sytuacji poczucia wielkiego głodu przygotuj się. Zaplanuj co
możesz zrobić, by nie dopuścić do sytuacji łapczywego jedzenia. Szybko
znaczy byle jak. 

Przeprogramuj się na wolne jedzenie, dokładne przeżuwanie. Możesz potraktować nowy sposób jedzenia jako nowe doświadczenie smakowania potraw. Poczuj smak, zapach. Określ go. Delektuj się. Idealną sytuacją byłoby gdybyś odcięła się od natłoku myśli i pozostała w “stanie jedzenia”. 

Rozpocznij te doświadczenie w sobotę, niedzielę lub w inny spokojniejszy dzień. “Bądź w tym”. Poczuj przyjemność spożywania posiłku. Obserwuj przepływające myśli i nawracaj je na tor spożywanego posiłku. Dokładne przeżuwanie ma
jeszcze jedną zaletę.

Zjesz mniej, nasycisz się więcej. Zapamiętaj: Jesz jakbyś pił, pijesz jakbyś jadł. To co wkładasz do ust dokładnie mieszasz ze śliną. Wykorzystaj to co natura dała. W jamie ustnej zaczyna się pierwszy etap trawienia, rozpoczyna się wchłaniania składników odżywczych.

Zjawisko to wykorzystywane jest przy zażywaniu niektórych leków, które
bierze się pod język.

Po jedzeniu żołądek potrzebuje spokoju. Wykonuje bowiem ciężką pracę.
Zajmuje mu to ok. 15 minut. W tym czasie przerabia dostarczony mu
pokarm na papkę. Jeśli w tym czasie pracujesz, prowadzisz burzliwie
rozmawiasz, kłócisz się, żołądek się kurczy. Blokuje się przetrawianie
pokarmu. Taki pokarm zostaje przekazany dalej do jelita. Pojawia się
problem. Powstają zaparcia i inne wyzwania zdrowotne. 

Obserwuj swoje ciało, testuj przekazane zasady. Sprawdzaj swoje samopoczucie. Spokój umożliwia całkowite wykorzystanie pokarmu. Co z kolej usprawni pracę
jelit i żołądka i spowoduje mniejsze zapotrzebowanie na pokarm.

Zanim zjesz, napij się minimum 15 minut przed posiłkiem. Po posiłku
wstrzymaj się od picia na 1,5 – 2 godz. Pijąc w czasie posiłku rozcieńczasz
soki, utrudniasz proces trawienia.
Łącz prawidłowo produkty (tabela na zamówienie).
Jeśli możesz sobie pozwolić na krótką poobiednią drzemkę, zrób to.
Fizjologicznie pomiędzy 13.00 a 15.00 człowiek powinien położyć się.
Jednak ten czas powinien trwać maksymalnie 30 minut. Ten nawyk dodaje
siły i jasność umysłu. Jeśli to możliwe zamień kawę na drzemkę a
otrzymasz znacznie lepszy efekt.

Zjesz mniej, nasycisz się więcej.

Dodaj komentarz

Close Menu