TŁUSZCZ TUCZY – TO MIT!

TŁUSZCZ TUCZY – TO MIT!

Źle się czujesz w swoim ciele, uważasz że za dużo ważysz. Więc postanawiasz zrzucić wagę. Pierwsze co robisz, to eliminujesz tłuszcz. To błąd! Tłuszcz jest dobrym źródłem szybko pozyskiwanej energii. Poznaj szczegóły.

Jednym z podstawowych produktów jaki jest eliminowany z diety w czasie
odchudzania to tłuszcz. Tym czasem jak się okazuje to błąd! Tłuszcz
bowiem jest jednym z bardziej liczących się źródeł energii człowieka.

Jednak nie wszystkie tłuszcze zasługują na taką samą uwagę. Warto
zwrócić uwagę na tłuszcz, który dostarczają ziarna, pestki, orzechy, jajka,
oleje roślinne tłoczone na zimno, oliwa z oliwek, masło 82% tłuszczu,
masło klarowane, smalec, tłuste mięso.
Jeśli spożywasz mięso, jedz tłuste i ekologiczne. Dostarcza więcej energii
niż chude.


Tłuszcze zwierzęce nazwano nasyconymi, bo są „nasycone” wodorem. A do
czego służy wodór. Wodór jest paliwem napędzającym rakietę a efektem
jego spalenia jest woda . Podobnie jest z człowiekiem. Ze spalania wodoru
organizm otrzymuje energię, powstaje ciepło. 

Energia zużywana jest na procesy życiowe i ruch. Ciepło utrzymuje prawidłową ciepłotę ciała.
Ochłodzony organizm łatwo może uzyskać utracone ciepło z energii.
Niestety nie działa to w drugą stronę. Nie może uzyskać energii z ciepła.
Zatem, czy rzeczywiście słusznie tłuszcze nasycone owiane są tak złą
sławą?


Warto zatem spożywać tłuszcze, z których organizm otrzyma dużo energii, zużyje mało pracy a do jej uzyskania wytworzy mało zanieczyszczeń. Naturalne
tłuszcze tkanek zwierzęcych mają wysoką wartość biologiczną. 

Zawierają enzymy, witaminy, minerały i inne składniki potrzebne do ich spalenia.
Spalanie tłuszczów zwierzęcych jest proste i mało kosztowne
energetycznie. Obrazowo wygląda to tak: Zjadając słoninę, zjadasz opał i
tzw. piec do jego spalenia. Zjadając margarynę, zjadasz tylko opał gorszego
gatunku. Piec organizm musi zbudować sobie sam.

 

Przeczytaj też: “Jak jeść, by schudnąć?”

Dodaj komentarz